Впровадження на заняттях вправ щодо виховання гендерної культури та рівності
Здебільшого гендерне виховання визначають як вплив на психічний і фізичний розвиток хлопчика і дівчинки з метою оптимізації їх діяльності, пов’язаної зі стосунками представників різної статі, із формуванням статево-рольової позиції. Під впливом дорослих — педагогів і батьків — дошкільник має засвоїти статеву роль або модель поведінки, якої дотримується індивід, щоб його визначали як жінку або чоловіка.
Фізкультхвилинка
Сонце світить нам в лице, (Діти піднімають голову вгору.)
Виростає деревце. (Піднімають руки вгору,
Гріє травичку, кошеня і маленьке цуценя.(Імітують рухи тварин.)
Жабенятко спить в траві. (Присівши, кладуть руки під щоки.)
Прилітають комарі. (Імітують комах, які літають.)
Сонце спати захотіло і за обрій полетіло. (Діти присідають, імітуючи захід сонця.)
Дидактична гра «Прибери в шафі»
— Перед вами — дві шафи: рожева — для дівчаток, а синя — для хлопчиків. У них міститься багато різного одягу. У рожеву шафу дівчатка відбирають і складають одяг для дівчаток, а хлопчики відбирають і складають одяг для хлопчиків у синю шафу.
Діти складають одяг у відповідні шафи.
— Ви молодці, впоралися і з цим завданнями!
— Як можна охарактеризувати хлопчиків, які впоралися із завданнями швидко, безпомилково? (Відповіді дітей.)
— Як охарактеризуємо дівчаток, які виконували завдання охайно, безпомилково?(Відповіді дітей.)
— Усі ви охайні, розумні, уважні, добрі. І дівчатка, і хлопчики впоралися із завданнями вправно.
— Дівчатка завжди поруч з хлопчиками, і ми пам’ятатимемо, що хлопчики ...які? (Сильні, мужні, відважні) Вони завжди захищатимуть дівчаток. А дівчатка... які? (Милі, лагідні, тендітні) Вони завжди допомагатимуть хлопчикам.
— Молодці! Ви добре впоралися із завданням! За це я вам дістаю ще по два промінчики для нашого незвичайного сонечка. Приєднаємо їх! Діти приєднують промінчики.
— Яке чудове, незвичайне сонечко ви створили! Воно із синіми промінчиками, що зігріватимуть хлопчиків, та рожевими промінчиками, що зігріватимуть дівчаток. Сонечко вдячне і хлопчикам, і дівчаткам, які разом його створювали.
Дидактична гра «Обери подарунок»
Дівчатка обирають із синього конверта по одному подарункові, який би вони хотіли подарувати хлопчикам. А хлопчики — подарунок для дівчаток.
— Що дівчатка обрали для хлопчиків і хлопчики — для дівчаток? (Відповіді дітей.)
— Чому дівчаткам дарують..? (Відповіді дітей.)
— Чому хлопчикам дарують..?(Відповіді дітей.)
— Ви продемонстрували свою чемність. І хлопчики, і дівчатка нашої групи вміють обирати і дарувати подарунки одне одному.
За правильно виконане завдання хлопчики отримують по синій стрічці-промінцю, а дівчатка — по рожевій стрічці-промінцю.
— Подаруйте ці промінчики нашому сонечку.
Діти прикріплюють стрічки до кола.
— Створене сонечко дарує нам тепло!